Over ons

Bedenkers van marketinglandschap

William van Vessem – Marketingstrateeg en inspirator

Na bijna 40 jaar vindt William het nog steeds geweldig om als ondernemer en marketingstrateeg leerzame marketingverhalen te vertellen, organisaties te faciliteren bij hun strategisch en operationeel marketingplan en cursisten/studenten te begeleiden bij hun marketingopleidingen. Het past bij hem, deze combinatie van werkzaamheden. Aan de ene kant wil William alles altijd heel graag uitleggen, is hij die gepassioneerde marketingman die iedereen positief wil besmetten met het marketingvirus en aan de andere kant wil hij ook midden in de praktijk staan. Die praktijk heeft William vooral leren kennen bij tal van zijn grote klanten zoals Rabobank, KPN, Uzin Utz, Conrad, Lamb Weston Meijer, SNS, Heyday en De Hypotheker. Samen met deze klanten heeft William als consultant strategische en operationele marketingplannen ontwikkeld. Ook heeft hij internationale klanten als Sanoma en Koppert begeleid en doceerde hij aan de universiteiten van Honolulu, Londen en Brussel.

William werkt al ruim 30 jaar voor opleidingsinstituut SRM. Daar doceert hij de opleidingen NIMA Basiskennis Marketing, NIMA A-B-C, Marketingmanagement, Marketingcommunicatie en branding en nog diverse andere opleidingen. Daarnaast organiseert en begeleidt hij ook voor SRM de afstudeerscripties voor kandidaten NIMA A-B-C. Door al die ervaringen is William gaan nadenken om al zijn kennis en kunde te gaan opschrijven in een boek. Zo is De Complete Marketing Methode NIMA A-B-C geboren. Deze methode is met zeer veel aandacht door William ontwikkeld voor zowel studenten, professionals als opleiders die hun inzicht in het marketingvak willen verdiepen.

Tenslotte is ook nog wel het vermelden waard dat William regelmatig te horen en te zien is in podcasts, webinars en als gastspreker op symposia. Samenvattend, William is een marketeer in hart en nieren die in staat is om de ultieme combinatie tussen theorie en praktijk vorm te geven met zijn gepassioneerde manier van vertellen over het prachtige vak marketing.

→ Choise-insights
→ SRM Docent
→ Het spoor bijster
→ Pharmamarketeer

Patrick Kooij – innovatieve marketing strateeg

Ing. Patrick Kooij MBA is van origine bedrijfskundige en marketingstrateeg, met uitgebreide kennis en ervaring als trainer en docent op het gebied van strategie, marketing en businessmodel innovatie.

Patrick heeft Technische Bedrijfskunde gestudeerd aan de Hogeschool Utrecht, een Master of Business Administration (MBA) behaald aan de Business School Nederland, en hij heeft het Marketing NIMA C-diploma behaald.

Dankzij zijn achtergrond in (technische) bedrijfskunde en marketing kan hij naadloos schakelen tussen verschillende bedrijfskundige vraagstukken met betrekking tot strategieontwikkeling en strategische marketing.

Hij heeft diverse marketingrollen bekleed en is momenteel werkzaam als Marketing Strateeg. Naast zijn rol als (digitaal) marketingstrateeg is hij ook parttime docent en trainer bij diverse opleidingsinstituten, zoals de Hogeschool Utrecht, SRM, NIMA, Beeckestijn Business School en Essenzo Business School. Daarnaast is hij auteur van het Handboek Managementmodellen voor continue verbetering in organisaties en deelt hij regelmatig zijn kennis via blogs en columns over strategie, marketing en innovatieonderwerpen. Door zijn kennis en ervaring heeft hij meegeholpen bij het bedenken van het concept voor DE Complete Marketing Methode NIMA A, -B en –C.

→ Pharmamarketeer

→ Docent SRM

→ Auteur van Handboek Managementmodellen

Wij zijn trots op onze klanten

Aanbevelingen

William is een top marketingdocent die het beste uit zijn studenten haalt. Mits je zijn aanwijzingen volgt is de kans heel groot dat je slaagt voor NIMA C.

Rob van Vroenhoven, voormalig hoofd examens NIMA

William is een geweldenaar! Zelden zulke gedreven coach meegemaakt. Gaat met zijn tijd mee en weet haarfijn de marketing grondslagen hierop toe te passen.
Maakt ook voor mensen die geen marketingachtergrond hebben in organisaties heel duidelijk hoe het marketing denken/proces werkt en wat daar voor nodig is. Maakt ook voor mensen die geen marketingachtergrond hebben in organisaties heel duidelijk hoe het marketing denken/proces werkt en wat daar voor nodig is!

Ard Huisert, CEO Lamp en Licht

Tijdens mijn NIMA-B Business Marketing heeft William mij op een voortreffelijke manier begeleidt naar het einddoel: het NIMA-B Business marketing diploma. Omdat Covid-19 klassikale lessen onmogelijk maakte, heb ik alles online en ‘uit de boeken’ moeten halen. William heeft met name in de 2e (scriptie) fase op een heldere en doeltreffende wijze deskundige input gegeven hetgeen zonder twijfel bijgedragen heeft aan mijn einddoel. Dank daarvoor!
William met enkele woorden beschreven:
* deskundig
* eerlijk/oprecht
* open
* bereikbaar

Henk Bongers, student NIMA-B

Prachtige marketingverhalen, een enorme dosis marketingkennis, gecombineerd met een ongeëvenaarde bevlogenheid en passie voor het marketingvak. Dat is het equivalent van William van Vessem. Ik heb genoten van de lessen van deze topdocent! William was mijn leermeester en scriptiebegeleider tijdens mijn studie Nima B – Consumentenmarketing (en inmiddels ook bij mijn studie Nima C – Strategische Marketing).

Marc Goudzwaard, student NIMA-B en NIMA-C

William heeft ons in 2018 geholpen bij het opstellen van de strategische marketingplannen voor Hemmink. William heeft dat op geheel eigen wijze aangepakt; een flinke dosis marketing kennis met daaraan toegevoegd een nog grotere dosis humor. Tijdens het proces heeft William ons flink uitgedaagd op de inhoud en dat heeft scherpte in de plannen gebracht.

Erwin van Dalfsen, Marketing Manager Hanzestroom

Inspirerend en motiverend, zo heb ik Wiliam van Vessem leren keren. In zijn rol als Nima docent en als marketingtrainer weet hij theorie en praktijkervaring op een boeiende manier te verbinden. Zijn aanpak spreekt aan: direct, grappig en persoonlijk. Ik heb goede ervaring met zijn in house trainingen. Ons sales team kreeg in een beknopt aantal trainingen de relevante marketingtheorie bijgebracht en was uiteindelijk in staat om een gedegen marketingplan voor hun verantwoordelijkheidsgebied te schrijven, dankzij de bevlogen begeleiding van William.

Hubert de Haan, Chief sales en marketing Officer BSH home Appliances

Ik ken William goed en ben onder de indruk van zijn vermogen om snel tot de kern te komen, zaken te doorzien en deinst niet terug om te zeggen wat er gezegd moet worden. Brengt bedrijven écht naar een ander level op het gebied van strategische marketing en is direct in zijn communicatie. Professional.

Ernie Maas, eigenaar Popcorn company

William heeft me super geholpen met het afronden van mijn NIMA Online Marketing (A en B). De klassikale lessen gingen helaas niet door, hierdoor heb ik alles via e-learning moeten doen. Tijdens het maken van mijn operationele marketingplan kreeg ik snel feedback, hierdoor kon ik altijd snel weer verder. Helaas werd ik tijdens het laatste blok ernstig ziek. William heeft me op alle mogelijke manier hierbij prima begeleidt en mede hierdoor heb ik de studie kunnen afronden.

Danique Bank, studente NIMA-B

Als je de ideale docent zou moeten creëren, dan kom je uit bij William. Een topdocent met niet alleen een berg aan vakkennis maar ook veel humor. Dat maakt zijn lessen tot een inhoudelijk feestje. William begeleidde mij bij het maken van mijn NIMA C-scriptie. Hij wist me bijtijds bij te sturen en de pijnpunten aan te stippen. De opleiding NIMA C bij SRM, mede vormgegeven door William als kerndocent, is dan ook de enige opleiding waarvan ik oprecht spijt had dat deze afgelopen was.

Jurgen den Hollander, student NIMA-C

William heeft me geweldig geholpen met het afronden van mijn NIMA B-opleiding. Tijdens het maken van mijn operationele marketingplan gaf hij me strakke feedback, waardoor ik snel weer verder kon.

Rogier Cuypers, student NIMA-B

Dagelijkse drukte, goede resultaten, comfort-zone en nog veel meer redenen om het maar niet te doen. Uiteindelijk besloten om het toch te doen en de toekomstplannen van onze merken  bij Uzin Utz onder leiding van William eens goed tegen het licht te houden. Heel verhelderend gesprek en zonder de bezielende leiding van William was het ons zeker niet gelukt. Met als eindresultaat plannen, die staan als een huis en aantoonbaar resultaten opleveren. We kunnen het iedereen aanraden, mits zij ook alle (ongeldige) redenen en excuses aan de kant kunnen zetten…

Jeroen Strecker, Commercieel manager Uzin Utz

William is een genot om mee te werken. Naast strategisch uitermate vaardig te zijn als marketeer, weet hij ook een bovenmatige executie kracht teweeg te brengen. Met William werken en sparren is als jezelf nieuwe inzichten verschaffen die gelijk toepasbaar zijn. Elke organisatie die op zoek is naar zijn doelen, zijn (nieuwe en bestaande) klanten en bovenal een onderscheidend concurrentie voordeel moet zich “trakteren” op de kennis en kunde van William!

Michiel Meijer Commercieel directeur Ingage Franchise

Contact opnemen

Klaar voor jouw nieuwe stap?